De BMW Z8 kwam alleen uit met een 4.9L V8 benzinemotor die 400 pk (294 kW) levert, samen met een handgeschakelde zesversnellingsbak. Deze motor werd door BMW Motorsport gebouwd en zat ook in de E39 M5. Hij accelereert van stilstand naar 100 km/u in 4,7 seconden. Hij heeft een gelimiteerde topsnelheid van 250 km/u, maar ongelimiteerd zou hij 300 km/u kunnen rijden. Remmen van 100 km/u tot 0 km/u doet hij in 2,5 seconden.
De Z8 weegt leeg 1590 kg. Hij is 4,40 m lang, 1,83 m breed en 1,32 m hoog.
De BMW Z8 heeft duidelijke overeenkomsten met de BMW 507. Beiden zijn volledig uit aluminium gemaakt, hebben een V8 motor een lange motorkap, twee lange, smalle nieropeningen, een luchtinlaat in de zijkant achter de voorwielen, een strakke cockpit en een korte achterzijde. Voor de carrosserie van de Z8 gebruikten de ingenieurs een nieuwe techniek : een aluminium spaceframe met structuurbeplating. De bumpers zijn van polyurethaan. Hij heeft 18 inch velgen met daarrondrunflatbanden. Achteraan zijn er twee smalle achterlichten, een diffuser en twee uitlaatpijpen van gepolijst edelstaal aanwezig.
De Z8 kende geen accessoirelijst: de auto werd compleet geleverd met o.a een hardtop met verwarmde achterruit die dezelfde kleur heeft als de carrosserie, een Motorola mobiele telefoon, een Harmon Kardon geluidsinstallatie.
De cockpit van de Z8 bestaat hoofdzakelijk uit aluminium en leder. Opmerkelijk is dat delen van het dashboard, de middenconsole en zelfs de rollover bars bedekt zijn met leder.
In het interieur vindt men ook gemoderniseerde elementen van de oudere sportwagens. Hij heeft onder andere een duwknop om te starten. De snelheidsmeter, kilometerteller en toerenteller bevinden zich in het midden van het dashboard. Het retro-stuurwiel heeft drie spaken die elk uit vier aluminium staven bestaan.
Originele Nederlandse auto met slechts twee eigenaren.
Alles is aanwezig: